Reklamační řád

Vážení zákazníci, je v našem zájmu urychlit vyřizování případně vzniklých stížností na vady výrobku (reklamací) a jiných stížností vámi podávaných. Z těchto důvodů vás informujeme o reklamačním řádu (odpovídajícímu § 13 zákona o ochraně spotřebitele), který obsahuje pravidla při podávání reklamací a jejich následnému vyřizování k vaší plné spokojenosti.

  1. Místo podávání reklamace: Stížnosti na vady výrobku zakoupeného v prodejně nebo na mé poskytované služby lze uplatnit v místě nákupu či na provozovně v ul. Josefa Ressla v Pardubicích.

  2. Na koho se obrátit: Při podávání stížnosti se obracejte na prodavače přímo na provozovně.
  3. Povinnosti prodávajících: Prodávající nese plnou zodpovědnost za vady a poškození výrobku vzniklé před zakoupením výrobku a prokazatelně nezaviněné spotřebitelem (např. prošlá záruční doba). Prodávající má při reklamaci zboží povinnost vyhotovit záznam o vadném výrobku, zápis do záručního listu a na místě informovat poškozeného spotřebitele o dalším postupu reklamace.
  4. Kdy lze reklamaci uplatňovat: Spotřebitel má právo na reklamaci vadného výrobku pouze v případě:
    • a) když přichází se stížností ihned po zjištění vady výrobku
    • b) vlastní platný účetní doklad o zakoupení výrobku v této prodejně a dle povahy výrobku také záruční list aj. další doklady výrobku, které dokazují jeho vadu (např. etikety, v případě nepravosti druhu rostliny, apod.).
    • c) reklamuje výrobky v záruční době.
    • d) vadný výrobek musí přinést a ukázat prodávajícímu (např. prošlá záruční lhůta chem. přípravku, zlomené zahradnické nářadí, poškozená hrnkovaná rostlina aj.)
    • e) jestliže se jedná o vadné vzrostlé dřeviny aj. výrobky nemožné přepravy, je nezbytné přinést jejich fotografii, etikety s názvem rostliny, barevným vyobrazením květu, plodu či listu, vztahující se k uplatňované reklamaci, získané při jejím zakoupení.


  5. Záruční doba: Záruční doby zde prodávaných výrobků:
    • a) řezané květiny do druhého dne od zakoupení
    • b) pokojové hrnkové květiny do 48 hodin
    • c) ostatní výrobky do 24 měsíců
    Záruční doba se začíná počítat ode dne zakoupení výrobku.

  6. Rozhodnutí o reklamaci a odstranění vady Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, případně do tří pracovních dnů. Tato reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.dle §19 zákona o ochraně spotřebitele. U složitých případů rozhoduje o reklamaci majitel firmy - paní Marcela Dušková. Odstranění vady výrobku je dále vyřizováno dle dohody mezi spotřebitelem a odpovědným pracovníkem firmy. Prodávající nezodpovídá za vady vzniklé po zakoupení výrobku neodborným zacházením spotřebitele (neodpovídající údržba rostlin, neopatrné zacházení s chemickými přípravky, poškození při vlastní přepravě aj.)

    V Pardubicích 1.1.2022


Obecná informační povinnost ČOI

V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 44
110 00 Praha 1
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz